Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Communicatietraining: 40 voorbeelden van leerdoelen

Wilt u inzicht in uw leerdoelen communicatie en gesprekstechnieken? Wilt u werken aan uw communicatieve vaardigheden. Effectieve training of coaching begint met het verfijnen van het leerdoel. Onderstaand treft u meer dan 40 voorbeelden van mogelijke leerdoelen voor de training of cursus.

Open communicatieOverzicht

We hebben een aantal leerdoelen voor de training communicatie en gesprekstechnieken uitgewerkt. Staat die van u er niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op.

Training communicatie en gesprekstechnieken

Leerdoelen training communicatie

Onderstaand treft u een aantal voorbeelden voor de training communicatie:

Gesprekstechnieken, gespreksstijlen en gespreksvaardigheden

AannamesU wilt uw gesprekstechnieken verbeteren en vaardiger worden in het voeren van gesprekken.

Leerdoelen feedback en kritiek: geven en ontvangen

Feedback geven en ontvangen, kritiek geven en ontvangen zijn veel voorkomende leerbehoeften zowel individueel als binnen teams.

Leerdoelen voor leidinggevenden

Bekijk ook de leerdoelen voor de training communicatie voor leidinggevenden.

Ervaringen van deelnemers

Tot de kern komen in gesprekkenHierbij treft u verhalen en ervaringen van deelnemers en/of organisaties die bij De Steven een training communicatie hebben gevolgd of die daarvoor een individueel coachingstraject volgden.

  • ‘We dachten dat het aan de wijze van communiceren lag’

    Een leidinggevende werd aangemeld voor een traject communicatie. Hij werd als ondiplomatiek en ´erg bot´ ervaren door zijn collega´s. Men had de verwachting dat een training communicatie van dienst zou kunnen zijn. Bij nadere analyse bleek dat de leidinggevende erg slecht in zijn vel zat omdat de thuissituatie zodanig was dat het niet naar verwachting verliep. Door te werken aan de oorzaak ging het communicatieniveau aanzienlijk omhoog.
  • ´Ik meende dat ik direct was in mijn communicatie´

    Hij stond bekend als recht door zee en zei al gauw waar het op stond. Toen hem tijdens het intakegesprek werd verteld dat hij bijzonder indirect was, begreep hij de clou niet geheel. Dat paste geheel niet in zijn zelfbeeld. Hoe langer het traject duurde, hoe duidelijk het voor hem werd. Hij kwam erachter dat hij vaak beschuldigend was in zijn berichtgeving naar anderen en dat hij snel de neiging had te veralgemeniseren. Hoewel zijn collega’s wel bereid waren om rekening met hem te houden, begrepen ze de boodschap niet. Achteraf was dit de les: agressieve communicatie is helemaal niet direct.
  • ‘Gevoelens tonen vind ik moeilijk’

    Hij werkte als techneut in een technisch bedrijf. Daar werd al ernstig snel gesproken over technische feiten en cijfers. Het gevoelsmatige aspect was sterk onderbelicht omdat veel collega’s net als hijzelf met hetzelfde worstelden. Totdat een collega op de afdeling overleed door een ernstig ongeluk. Iedereen was sprakeloos. Reden voor hem om een training communicatie te volgen, gericht op het uiten van de eigen gevoelens. Het heeft hem geholpen bij het verwerkingsproces. Achteraf zei hij: ‘toen kreeg ik pas een heuse werkrelatie met meerdere collega’s en ook thuis werkt het beslist in mijn voordeel.
  • ‘Mijn communicatie was een opeenhoping van losse eindjes’

    In de praktijk liep ze er als projectleider vaak tegenaan. Ze dacht dat ze duidelijke afspraken had gemaakt, heldere kaders had neergezet en dat iedereen wist wat hij/zij moest doen. De praktijk was anders en dat stelde haar vaak teleur. Een traject communicatie heeft haar het volgende opgeleverd: verwachtingen duidelijk uitspreken, grijze vlakken eruit halen en gewoon uitspreken wat je denkt of voelt.

Overzicht trainingen en leerdoelen

Overzicht van trainingen gericht op persoonlijke ontwikkeling of wilt u een overzicht van alle trainingen?

Overzicht alle trainingen

Communicatie en gesprekstechnieken

Boek snel effect door onze training communicatie en gesprekstechnieken die zelfs individueel te volgen is.

Training communicatie en gesprekstechnieken

Communicatie voor leidinggevenden

Voor leidinggevenden in het hoger en middenkader hebben wij een training communicatie ontwikkeld waarbij uw persoonlijke leerdoelen en leidinggevende aspecten betrokken worden.

Communicatie voor  leidinggevenden