Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Verkopen en timemanagement: tijd is omzet!

Verkopen en timemanagement: wat heeft dat nu met elkaar te maken? Heel eenvoudig.  De uitspraak 'tijd is geld' hebben wij vervangen door ‘tijd is omzet’.  Effectief tijdbeheer is van belang voor iedereen die een salesfunctie vervult. Dat geldt voor de verkoper, vertegenwoordiger, accountmanager, relatiebeheerder en ook voor de verkoopmedewerker binnendienst.

Tijdverlies is omzetverlies

Timemanagement voor de verkoperAls verkoper kan er behoorlijk aan uw jasje worden getrokken.  Klanten die u bellen, collega’s die vragen hebben, een klacht die binnen komt. In veel gevallen bent u een eerste aanspreekpunt.  Ondertussen moet u ook nog uw werk doen. U zegt: ja dat is mooi maar dit is een beetje mijn werk. En daarin hebt u deels gelijk. Want hoe vaak wordt u op een dag gestoord terwijl het niet nodig was? Zullen we het lijstje eens doornemen?

  • Hoeveel telefoontjes krijgt u die niet bij u thuis horen?
  • Hoeveel vragen moet u beantwoorden die een ander ook had kunnen weten?
  • Hoeveel e-mails krijgt u die u eigenlijk net zo goed niet had kunnen ontvangen?
  • Hoe vaak maakt u een offerte en wordt u ondertussen 10x gestoord?
  • Hoe vaak komt u ’s avonds thuis en denkt u: ‘ik had die ook nog moeten bellen?’

Het zijn maar een paar vragen. Herkent u er iets in? Wellicht is het dan goed om ons artikel over tijdverspillers een keer te lezen!

Prestaties worden van u verwacht!

Er worden prestaties van u verwacht! U moet immers uw omzet en targets halen. Wellicht wordt u er zelfs op afgerekend en ervaart u van tijd tot tijd stress door prestatiedruk. Dat betekent dat u er alles aan moet doen om de juiste prestaties te kunnen neerzetten. Wat u er zelf aan kunt doen?

  • Helder en duidelijk zijn in uw keuzes en prioriteren
  • Pro-actief zijn en anticiperen op
  • Doelgericht aan de slag gaan met uw core business: klanten binnen halen en orders verwerven!
  • Uw tijd effectief gebruiken

Uw energiehuishouding: zorgen dat u fit bent!

Uw energiehuishouding is van groot belang. Daarom hebben wij de slogan: ‘manage niet uw tijd maar uw energie’. Fit zijn is meer dan op tijd naar bed gaan en op tijd eruit! Vitaal zijn betekent meer dan 2x in de week naar de sportschool gaan. Er is zoveel meer:

  • U kunt een schifting maken tussen energiegevers en energielekken (energievreters)
  • U kunt uw prime-time inzetten om die taken te doen die volop uw aandacht vragen

Uw doel: meer orders en minder tijd kwijt zijn

Een doelstelling voor u zou kunnen zijn: meer orders scoren en minder tijd kwijt zijn aan uw werk. Gerichte training kan u daarbij helpen. Tuurlijk: u moet het zelf doen maar daarbij kunnen onze trainers u alle ondersteuning bieden vanuit hun vakgebied. Wij combineren salestraining met onze training timemanagement.

Salestraining en coaching

Bekijk ons overzicht met sales- en verkooptrainingen.

Salestraining en coaching

Leerdoelen verkopers

Bekijk andere leerdoelen voor verkopers.

Leerdoelen voor de verkooptraining

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Coach Jan Stevens