Loading ...

Direct informatie? 0528 23 60 30

Of mail naar planning@desteven.nl

Kwaliteitsgericht en kwaliteitsbewust

Kwaliteitsgerichtheid: past dat bij jouw organisatie? Is het kwaliteitsbewustzijn binnen jouw organisatie hoog? Stelt jouw organisatie hoge eisen aan kwaliteit? Is er veel aandacht voor kwaliteitsverbetering van jouw dienstverlening of producten?

Kwaliteitsbewust

Wanneer jouw organisatie gericht is op kwaliteit dan is kwaliteitsbewustzijn bij jouw medewerkers van groot belang. Je moet duidelijk zijn over de eisen die je stelt aan de te leveren diensten of producten en er moet controle zijn of die kwaliteit wordt geleverd die je beoogt.

Gedragsvoorbeelden

Wat voor gedrag wil je zien binnen jouw organisatie?

  • Jouw medewerkers moeten zich bewust zijn van het belang van kwaliteit
  • Regelgeving rond gezondheid, milieu, veiligheid, orde en netheid wordt serieus genomen
  • Men is zich bewust van de kwaliteitsnormen die er zijn binnen jouw organisatie
  • Men is alert op de handhaving van de kwaliteitsnormen
  • Jouw medewerkers zijn alert en kritisch op fouten, onjuistheden en onvolkomenheden
  • Er is tijd en ruimte om te werken aan kwaliteitsverbeteringen
  • Onvolledigheden in het proces worden gemeld en er wordt direct actie op genomen
  • Men grijpt direct in als de geleverde kwaliteit onder de norm is
  • Initiatieven ter verbetering van de kwaliteit worden beloond
  • Kwaliteitsverbetering is een onderwerp wat regelmatig terugkomt in vergaderingen en werkoverleggen

Kwaliteitsgericht

Doe de leiderschapstest!

Wil je weten waar jouw individuele leiderschapskwaliteiten liggen? Wil je ontdekken wat jouw natuurlijke leiderschapsstijl is? Doe dan de gratis online test!

Leiderschapstest

Cultuurscan

Wil je de online cultuurscan starten? Het helpt je om inzicht te krijgen in de kracht van jouw organisatie. Doe de gratis cultuurscan!

Start de cultuurscan

Training en coaching gericht op leiderschap

Wij verzorgen training & coaching voor leidinggevenden, managers en ondernemers. Zowel voor het middenkader als het hoger kader, voor de startende leidinggevende als de ervaren manager.

Leiderschapsontwikkeling

Onaanvaardbaar gedrag

Wanneer jouw organisatie gericht is op kwaliteit dan is het volgende gedrag ontoelaatbaar:

  • Te weinig controles
  • Nonchalant handelen
  • Gemakkelijk compromissen sluiten
  • Onvoldoende open staan voor kritiek of feedback aangaande kwaliteit
  • Slordig, onvolledig of niet tijdig
  • Onverschilligheid
  • Zich niet houden aan regels en voorschriften

Valkuil en leerdoel

Welke valkuil en wat voor leerdoel hoort bij de kwaliteitsgerichte organisatie? Soms zijn we te gericht op kwaliteit en vergeten de kwantiteit. Of soms zijn we zo gericht op kwaliteit dat we star worden of perfectionistisch. Leerdoel: relativeren en keuzes maken omtrent de minimum kwaliteitseisen waar jouw organisatie voor staat.

Kernwaarden van jouw organisatie

Dit artikel is geschreven in de serie: kernwaarden van jouw organisatie.

Kernwaarden organisaties

Modern leiderschap

Lees ook onze artikelen over modern leiderschap!

Modern leiderschap

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens. Jan Stevens is eigenaar en oprichter van De Steven training & coaching (www.desteven.nl). Op deze website tref je meer dan 2000 blogs over persoonlijke ontwikkeling, loopbaan, leiderschap, teamontwikkeling, hoogsensitiviteit en hoogbegaafdheid. 

Jan Stevens


Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden

De verbinding met jezelf kwijtraken door depressie, burn-out of een andere oorzaak is heftig. Maar het brengt je ook dichter bij je authentieke zelf. In het e-book 'Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden' vind je een wereld aan herkenning. Er zijn al bijna 5000 exemplaren verkocht. Dit zijn de reacties:

  • "Toen ik begon te lezen barstte ik in huilen uit: ik voelde me gehoord."
  • "Eindelijk eens iemand die in klare taal zegt hoe het is."
  • "Precies wat er in mijn leven is gebeurd."
  • “Zelden zo'n kernachtige uiteenzetting gelezen (heel wat boeken zijn de revue gepasseerd).”

Ebook jezelf kwijtraken

Meer informatie

Abonneer je op ons Spotify-kanaal!

Beluister alle podcasts van De Steven en abonneer je op ons kanaal: je krijgt meteen een melding wanneer er een nieuwe podcast is.

Abonneer je op ons Spotify-kanaal!
 

Ontwikkelweek i.p.v. Black Friday

Met Black Friday hebben we niet zoveel! Daarom is het bij De Steven deze week Ontwikkelweek.
Een week waarin het niet draait om spullen of koopdrang maar om jezelf. Om rust, inzicht, richting en herstel. Daarom bieden we deze week iets anders, namelijk verdieping, inzicht en persoonlijke ontwikkeling. Ieder mens is in-gewikkeld: in patronen, gewoonten en gedachten. En ontwikkeling is dat je de wikkels eraf haalt. Dat je anders leert kijken naar hetzelfde. 

Misschien loop je al een tijdje rond met vragen. Misschien weet je dat er iets moet veranderen. Misschien heb je een zetje nodig om weer richting te vinden. Misschien zoek je houvast. Een investering in jouw zelf dateert nooit! 

De Ontwikkelweek trainingen

Tijdens de Ontwikkelweek bieden we drie online trainingen aan die passen bij persoonlijke groei, herstel en richting vinden.

Bekijk de actie!

Ontwikkelweek bij De Steven

Nieuw: Podcast Met Peter Weustink

Je krijgt als organisatie het verzuim dat je verdient

In deze aflevering ga ik in gesprek met Peter Weustink over verzuim, inzetbaarheid en de vraag: krijgt een organisatie het verzuim dat ze verdient?
We bespreken waarom verzuim nooit volledig te voorkomen is, hoe leiderschap een rol speelt, waarom medewerkers ook verantwoordelijkheid dragen en hoe werk zowel ziekmakend als gezondmakend kan zijn.

Luister de podcast!

Podcast: de mantelzorger

Podcast met Peter Weustink

Podcast beluisteren?

Podcast met Katelijne Vermeulen

In een podcast met Katelijne Vermeulen verkennen we wat het betekent om jezelf kwijt te raken en misschien nog belangrijker: hoe je jezelf weer kunt hervinden.

Luister de podcast op spotify

 

 

Onze nieuwsbrief

Ben jij leer- en nieuwsgierig? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!
Met jouw aanmelding ga je akkoord met onze privacyverklaring en het ontvangen van onze nieuwsbrief. Je kunt je natuurlijk op elk moment weer afmelden.

Telefonisch contact? Heb je vragen? Bel ons op 0528 23 60 30 en vraag naar Monique van Nuil.