Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Prestatiedruk in salesfuncties: hebt u er last van?

Prestatiedruk: iedere vertegenwoordiger, verkoper of accountmanager kan er onder gebukt gaan. Want aan het eind van de maand moeten de verkoopresultaten er wel weer staan. En niemand beter dan u weet hoe snel de maand is. Wordt u afgerekend op uw omzetdoelstellingen? Dan kan de druk als een loden last op uw schouders drukken.

Doelen stellen en doelen halen!

Doelen stellen is al lastig maar doelen halen is een vak! Wanneer u last hebt van prestatiedruk is het een aanrader om onze publicaties te lezen over omzetdoelen en targets.

Omzetdoelen en targets

Afgerekend op resultaten?

Prestatiedruk salesfunctiesVerkopen is mensenwerk, maar toch wordt u afgerekend op uw verkoopresultaten. Maar voordat u direct naar uw leidinggevende rent om hem gelijk aan te melden voor een nieuwe training: Wat kunt u doen om uw resultaten, zonder stress, te verbeteren?

Stress vermijden

Een verkoopdoelstelling of salestarget halen is leuk als u deze weet te halen zonder dat het u veel negatieve inspanningen kost. Maar op het moment dat u, om wat voor reden dan ook, uw doelstellingen niet weet te halen, loopt u al snel achter de feiten aan. Dit is een reden tot spanning, stress en vermoeidheid, wat uw resultaten negatief beinvloeden. Vraagt u zich eens af: wat zal uw targetgerichte instelling doen met uw klant? Heeft u dan nog wel de juiste aandacht voor uw klant? Of is uw doelstelling dan belangrijker?

Het wordt dan steeds lastiger om uw salestarget te halen omdat verkoop draait om datgene wat een klant ècht wil.

  • Wist u dat: 22% van de mensen gaat weg vanwege de prijs, 92% vanwege te weinig aandacht!

Optelsom van inspanningen

Verkoop is een optelsom van inspanningen dat leidt tot een succes. Het vergt dus inzet om tot een goed resultaat te komen. Wellicht dat het wat vreemd op u overkomt, door het grote brede vlak ‘nazorg’. Maar wist u dat het 9 maal zoveel moeite kost om klanten binnen te halen dan te behouden? Hierom is nazorg zo belangrijk! Wat weet u allemaal van uw klant waarvoor u hem aandacht kan geven?

Training: slim verkopen!

Wanneer u gestrest wordt door prestatiedruk vanwege te behalen omzet en targets dan is het zaak om slimmer te verkopen. Verkopen mag leuk zijn! Slim verkopen is bijzonder geschikt voor verkopers die:

  • Hun doelstellingen beter willen halen
  • Zekerheid willen over hun baan
  • Graag een gelijkwaardig gesprek willen met een stevige gesprekspartner
  • Hun verkoopresultaat in eigen handen willen hebben
  • Klanten aan zich willen binden
  • Willen verkopen met passie
  • Inzien dat een goed resultaat begint bij zichzelf.

Door middel van trainingen leert u uw verkoopvaardigheden uit te breiden. Door middel van coaching wordt u persoonlijk begeleid beter te worden in uw verkoop.

Salestraining en coaching

Bekijk ons overzicht met sales- en verkooptrainingen.

Salestraining en coaching

Leerdoelen verkopers

Bekijk andere leerdoelen voor verkopers.

Leerdoelen voor de verkooptraining

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Coach Jan Stevens