Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Vakkundigheid

Vakkundigheid: een competentie die hoort bij uw organisatie? Of een kwaliteit? Dan bent u waarschijnlijk heel gericht op deskundigheid binnen uw vakgebied maar ook op deskundigheidsbevordering door het aanleren van nieuwe vakkennis. Ontwikkelingen binnen uw vakgebied worden door uw organisatie op de voet gevolgd.

Vakmanschap als kernwaarde

Gedragsvoorbeelden:

Wat voor gedrag hoort bij vakkundigheid?

  • Uw medewerkers zijn vaktechnisch goed geschoold
  • Men is goed op de hoogte van werkwijzen en methoden binnen het vakgebied en men kan nieuwe werkwijzen goed toepassen
  • Actuele ontwikkelingen worden goed bijgehouden
  • Kwaliteitsbewustzijn en kwaliteitsgerichtheid staat hoog aangeschreven bij uw medewerkers
  • Er is aandacht voor verbetering
  • Vakinhoudelijke informatie wordt binnen uw organisatie gedeeld en overgedragen
  • De experts dragen het vak over aan collega’s met minder werkervaring
  • Nieuwe methoden en werkwijzen juicht men toe en ziet men als verbetering
  • Binnen uw organisaties zijn regelmatig presentaties over nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied

Leerdoelen en valkuilen

Leerdoelen en valkuilen zijn er ook. Zeker binnen de technische beroepen waar vakkundigheid hoog is aangeschreven kan men vaak terrein winnen door medewerkers te scholen op soft skills. Zie ook: softskills binnen technische beroepen.

Kernwaarden van uw organisatie

Dit artikel is geschreven in de serie: kernwaarden van uw organisatie.

Kernwaarden organisaties

Visie- en strategieontwikkeling

Bekijk de mogelijkheden van onze training gericht op visie- en strategieontwikkeling.

Visie en strategie

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Coach Jan Stevens