Loading ...

Direct informatie? 0528 23 60 30

Of mail naar planning@desteven.nl

Kwaliteitsgericht en kwaliteitsbewust

Kwaliteitsgerichtheid: past dat bij jouw organisatie? Is het kwaliteitsbewustzijn binnen jouw organisatie hoog? Stelt jouw organisatie hoge eisen aan kwaliteit? Is er veel aandacht voor kwaliteitsverbetering van jouw dienstverlening of producten?

Kwaliteitsbewust

Wanneer jouw organisatie gericht is op kwaliteit dan is kwaliteitsbewustzijn bij jouw medewerkers van groot belang. Je moet duidelijk zijn over de eisen die je stelt aan de te leveren diensten of producten en er moet controle zijn of die kwaliteit wordt geleverd die je beoogt.

Gedragsvoorbeelden

Wat voor gedrag wil je zien binnen jouw organisatie?

  • Jouw medewerkers moeten zich bewust zijn van het belang van kwaliteit
  • Regelgeving rond gezondheid, milieu, veiligheid, orde en netheid wordt serieus genomen
  • Men is zich bewust van de kwaliteitsnormen die er zijn binnen jouw organisatie
  • Men is alert op de handhaving van de kwaliteitsnormen
  • Jouw medewerkers zijn alert en kritisch op fouten, onjuistheden en onvolkomenheden
  • Er is tijd en ruimte om te werken aan kwaliteitsverbeteringen
  • Onvolledigheden in het proces worden gemeld en er wordt direct actie op genomen
  • Men grijpt direct in als de geleverde kwaliteit onder de norm is
  • Initiatieven ter verbetering van de kwaliteit worden beloond
  • Kwaliteitsverbetering is een onderwerp wat regelmatig terugkomt in vergaderingen en werkoverleggen

Kwaliteitsgericht

Doe de leiderschapstest!

Wil je weten waar jouw individuele leiderschapskwaliteiten liggen? Wil je ontdekken wat jouw natuurlijke leiderschapsstijl is? Doe dan de gratis online test!

Leiderschapstest

Cultuurscan

Wil je de online cultuurscan starten? Het helpt je om inzicht te krijgen in de kracht van jouw organisatie. Doe de gratis cultuurscan!

Start de cultuurscan

Training en coaching gericht op leiderschap

Wij verzorgen training & coaching voor leidinggevenden, managers en ondernemers. Zowel voor het middenkader als het hoger kader, voor de startende leidinggevende als de ervaren manager.

Leiderschapsontwikkeling

Onaanvaardbaar gedrag

Wanneer jouw organisatie gericht is op kwaliteit dan is het volgende gedrag ontoelaatbaar:

  • Te weinig controles
  • Nonchalant handelen
  • Gemakkelijk compromissen sluiten
  • Onvoldoende open staan voor kritiek of feedback aangaande kwaliteit
  • Slordig, onvolledig of niet tijdig
  • Onverschilligheid
  • Zich niet houden aan regels en voorschriften

Valkuil en leerdoel

Welke valkuil en wat voor leerdoel hoort bij de kwaliteitsgerichte organisatie? Soms zijn we te gericht op kwaliteit en vergeten de kwantiteit. Of soms zijn we zo gericht op kwaliteit dat we star worden of perfectionistisch. Leerdoel: relativeren en keuzes maken omtrent de minimum kwaliteitseisen waar jouw organisatie voor staat.

Kernwaarden van jouw organisatie

Dit artikel is geschreven in de serie: kernwaarden van jouw organisatie.

Kernwaarden organisaties

Modern leiderschap

Lees ook onze artikelen over modern leiderschap!

Modern leiderschap

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Jan Stevens


Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden

Bestel dit Ebook via de webshop! Titel: Jezelf kwijtraken & jezelf hervinden

Ebook jezelf kwijtraken

Meer informatie

Bekijk alle e-books

  • Willen is minder moeten
  • Authentiek communiceren
  • Assertiviteit
  • Conflicthantering
  • Delegeren en loslaten
  • Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden
  • Hoogsensitief: label of labiel?
  • Hoogbegaafd: probleemgeval of gave?
  • Luister en zie mij: het diagnostisch gesprek met hoogbegaafde kinderen!
  • Analysevaardigheden
  • Hoe ga je met je tijd om?
  • Leiderschap

Bekijk alle e-books

 

Willen is minder moeten

We hebben geleerd wat we moeten. We leerden ook wat niet mag. Soms weten we wat we beslist niet (meer) willen. Maar de vraag is: wat wil jij nu wel? Bestel dit Ebook via de webshop! Titel: Willen is minder moeten.

Ebook willen moeten

Meer informatie

Authentiek communiceren

Wil je werken aan jouw communicatie? E-book authentiek communiceren is te bestellen via de webshop!

ebook communicatie

Onze nieuwsbrief

Ben jij leer- en nieuwsgierig? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!
Met jouw aanmelding ga je akkoord met onze privacyverklaring en het ontvangen van onze nieuwsbrief. Je kunt je natuurlijk op elk moment weer afmelden.

Telefonisch contact? Heb je vragen? Bel ons op 0528 23 60 30 en vraag naar Monique van Nuil.