Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Zakelijk en zaakgericht: kwaliteit

Bent u zakelijk ingesteld of zaakgericht? Dan beschikt u over de kwaliteit zakelijk. U baseert uw oordeel op feiten of cijfers en u laat u niet te pas of te onpas door emoties meeslepen. In gesprekken komt u graag tot de . U bent doelmatig ingesteld.

Doe de uitgebreide analyse

Bij De Steven kunt u tegen betaling een uitgebreide analyse doen om inzicht te krijgen in uw kwaliteiten, eigenschappen,  persoonskenmerken en valkuilen.

Uitgebreide test

Gratis preview

U kunt de test ook doen via een gratis preview. U krijgt dan via een beknopt rapport inzicht in wat voor type mens u bent en welke kwaliteiten en valkuilen daarbij horen.

Gratis preview

Webinar

In een gratis webinar (online workshop) leggen wij uit wat kernkwaliteiten, valkuilen,  leerdoelen en allergieën zijn. U kunt de webinar na inschrijving online volgen.

Webinar kwaliteiten

Kenmerken

Zakelijk en zaakgericht is een kernkwaliteitWat zijn de gedragskenmerken? Iemand die zakelijk is:

  • Komt minder persoonlijk over maar baseert zijn mening eerder op feitelijkheden
  • Laat zich niet door emoties meeslepen maar de ratio overheerst
  • Werkt doelgericht en doelmatig
  • Is doorgaans nuchter, realistisch en objectief
  • In de communicatie kan iemand beknopt en bondig overkomen
  • Kan zaken vaak goed beargumenteren en onderbouwen

Waar te benutten?

De kwaliteit zakelijk ingestelde komt goed tot zijn recht in een zakelijke omgeving. Vooral bij zakelijke gesprekken waar een order moet worden afgesloten, waar inkopen moeten worden gedaan of waar een vergadering moet worden geleid. Tal van vaardigheden kunnen ontwikkeld worden zoals zakelijk communiceren, adviesvaardigheden, onderhandelingsvaardigheden of verkoopvaardighedenetc.

Valkuilen

Welke valkuilen horen bij de kwaliteit zaakgericht? De mogelijkheid bestaat dat anderen vinden dat u soms koel en afstandelijk kunt reageren. Wellicht laat u weinig van uw gevoelens en emoties zien aan de ander. Slaat u daarin door dan komt dat op anderen over als: afstandelijk, gesloten, ontoegankelijk of koel.

Uw leerdoel

De kunst is om de relatie in het oog te houden met de ander. Uw resultaat zal hoger zijn wanneer u werkt aan het leerdoel:

Uw irritatiezone

Zakelijk ingestelde mensen kunnen zich ergeren wanneer mensen te close of slijmerig met elkaar omgaan of wanneer mensen sentimenteel of zweverig worden. Samengevat: wanneer op hun gevoel teveel wordt ingespeeld.

Leerdoelen Persoonlijke Effectiviteit

De Steven heeft  leerdoelen ontwikkeld voor de training Persoonlijke effectiviteit. U kunt ook het overzicht bekijken met alle persoonlijke leerdoelen.

Leerdoelen Persoonlijke effectiviteit

Training Persoonlijke Effectiviteit

Wilt u een training Persoonlijke Effectiviteit volgen? Aarzel niet! Neem meteen contact op. Bekijk de mogelijkheden voor training en coaching.

Training persoonlijke effectiviteit

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens. Voor andere publicaties kunt u ook terecht in onze webshop!

Coach Jan Stevens