Zakelijk en zaakgericht: kwaliteit
Bent u zakelijk ingesteld of zaakgericht? Dan beschikt u over de kwaliteit zakelijk. U baseert uw oordeel op feiten of cijfers en u laat u niet te pas of te onpas door emoties meeslepen. In gesprekken komt u graag tot de . U bent doelmatig ingesteld.
Doe de uitgebreide analyse
Bij De Steven kunt u tegen betaling een uitgebreide analyse doen om inzicht te krijgen in uw kwaliteiten, eigenschappen, persoonskenmerken en valkuilen.
Gratis preview
U kunt de test ook doen via een gratis preview. U krijgt dan via een beknopt rapport inzicht in wat voor type mens u bent en welke kwaliteiten en valkuilen daarbij horen.
Webinar
In een gratis webinar (online workshop) leggen wij uit wat kernkwaliteiten, valkuilen, leerdoelen en allergieën zijn. U kunt de webinar na inschrijving online volgen.
Kenmerken
Wat zijn de gedragskenmerken? Iemand die zakelijk is:
- Komt minder persoonlijk over maar baseert zijn mening eerder op feitelijkheden
- Laat zich niet door emoties meeslepen maar de ratio overheerst
- Werkt doelgericht en doelmatig
- Is doorgaans nuchter, realistisch en objectief
- In de communicatie kan iemand beknopt en bondig overkomen
- Kan zaken vaak goed beargumenteren en onderbouwen
Waar te benutten?
De kwaliteit zakelijk ingestelde komt goed tot zijn recht in een zakelijke omgeving. Vooral bij zakelijke gesprekken waar een order moet worden afgesloten, waar inkopen moeten worden gedaan of waar een vergadering moet worden geleid. Tal van vaardigheden kunnen ontwikkeld worden zoals zakelijk communiceren, adviesvaardigheden, onderhandelingsvaardigheden of verkoopvaardighedenetc.
Valkuilen
Welke valkuilen horen bij de kwaliteit zaakgericht? De mogelijkheid bestaat dat anderen vinden dat u soms koel en afstandelijk kunt reageren. Wellicht laat u weinig van uw gevoelens en emoties zien aan de ander. Slaat u daarin door dan komt dat op anderen over als: afstandelijk, gesloten, ontoegankelijk of koel.
Uw leerdoel
De kunst is om de relatie in het oog te houden met de ander. Uw resultaat zal hoger zijn wanneer u werkt aan het leerdoel:
- Verbindend communiceren
- Inlevingsvermogen
- Hard op de inhoud zijn en zacht op de relatie
- Openheid in us communicatie
Uw irritatiezone
Zakelijk ingestelde mensen kunnen zich ergeren wanneer mensen te close of slijmerig met elkaar omgaan of wanneer mensen sentimenteel of zweverig worden. Samengevat: wanneer op hun gevoel teveel wordt ingespeeld.
Leerdoelen Persoonlijke Effectiviteit
De Steven heeft leerdoelen ontwikkeld voor de training Persoonlijke effectiviteit. U kunt ook het overzicht bekijken met alle persoonlijke leerdoelen.
Training Persoonlijke Effectiviteit
Wilt u een training Persoonlijke Effectiviteit volgen? Aarzel niet! Neem meteen contact op. Bekijk de mogelijkheden voor training en coaching.