Vrijblijvend adviesgesprek
Contact opnemen
Google+ Facebook Twitter Linkedin YouTube
Direct informatie? 0528 23 60 30
Of mail naar: info@desteven.nl
zoeken

Cultuurscan: online test

Organisatiecultuur en bedrijfscultuur

De cultuurscan van De Steven maakt een foto van uw bedrijfscultuur of organisatiecultuur. De uitkomst is een analyse met de sterke punten en leerpunten van uw organisatie. U kunt de test online doen.

Uw organisatiecultuur in beeld

Uw organisatiecultuur wordt bepaald door mensen. Iedere organisatie heeft iets eigens, iets wat typerend is voor deze organisatie. We noemen dat de kwaliteiten van de organisatie. Maar er zijn ook valkuilen, leerdoelen en irritaties.

De Steven brengt middels de eigen ontwikkelde cultuurscan uw organisatiecultuur in beeld. De cultuurscan van De Steven is een methodiek om onbesproken zaken op tafel te krijgen en het gesprek op een andere manier binnen de organisatie op gang te krijgen.

Start de online test

Wilt u de online cultuurscan starten? Dat kan!

Start de cultuurscan

Cultuurverandering

Meer informatie over cultuurverandering?

Cultuurverandering

Viertal typeringen van uw bedrijfscultuur

We onderscheiden een viertal typeringen van bedrijfsculturen:

  • De cultuur van Denkers

    We zijn meesters in het denken, beschouwen, analyseren en argumenteren. Dat kenmerkt ons. Onze visie, doelen en lange-termijnbeleid zijn zo klaar als een klontje. Wanneer we doorslaan dan genereren we heel veel ideeën op de lange termijn maar we vergeten ze te concretiseren. Soms verliezen we de korte termijn uit het oog omdat we altijd denken in strategie op de lange termijn.

  • De cultuur van Doeners

    We houden ervan om hard te werken. We zijn doeners. Met andere woorden: niet zeuren, maar aanpakken. Onze organisatie kenmerkt zich vooral door acties op de korte termijn. We zijn precies en we houden van orde en structuur. Wanneer we doorslaan dan zijn we te adhoc bezig. Het plan achter ons handelen ontbreekt nogal eens. Vaak zijn we al aan het ‘doen’ zonder dat we goed nagedacht hebben hoe we het doen en of we het niet slimmer kunnen aanpakken.

  • De cultuur van Ondernemenden

    Onze organisatie typeert zich door enthousiasme. We gaan er samen voor. Intuïtief ruiken we de kansen op de markt en we zijn beslist niet bang om deze kansen te verzilveren. Wanneer we doorslaan dan zijn we met van alles bezig maar we maken het niet af. Details boeien ons niet zo en de precisie om onze taken goed af te ronden is vaak niet aanwezig. Bovendien zijn we een organisatie van ´hollen´ en ´stilstaan´.

  • De cultuur van Dienstverleners

    In onze organisatie staat de mens centraal. Of het nu een collega is of een klant: wij houden van mensen. We zijn sociaal ingesteld, gemoedelijk en hebben snel de neiging om mee te leven met elkaar in goede en slechte tijden. Wanneer we doorslaan houden we met iedereen rekening en zien we onszelf over het hoofd. We zijn niet klantgericht maar klantgezwicht. Kortom: we zijn te sociaal, verliezen eigen doelstellingen en belangen uit het oog.

Inzet cultuurscan

De cultuurscan benutten wij bij diverse trajecten zoals:

  • Traject cultuurverandering: gericht op de cultuurverandering van de bedrijfscultuur of organisatiecultuur:
  • Traject gericht op de verbetering van de interne communicatie: verbetering interne communicatie.

Testen en assessments

Bekijk ook onze andere testen en assessments.

Testen

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Coach Jan Stevens