Stop met INA in de communicatie
Vaak zit onze communicatie vol van algemeenheden waardoor we niet duidelijk zijn wat we nu precies willen. Onderstaand treft u een aantal voorbeelden:
Iedereen is van mening dat…………..
- Niemand voelt zich verantwoordelijk……………
- Het gaat Allemaal mis bij ons op de afdeling
- Er zijn er veel meer die dat ook vinden
- Er worden een heleboel fouten gemaakt
- De laatste tijd zijn ´ZE´ behoorlijk dwars en ongemotiveerd
- Het loopt voor geen meter bij afdeling Verkoop
- Ze maken er een potje van
- Ze doen maar wat raak
- Er is geen enkel beleid binnen ons bedrijf
- De structuur ontbreekt geheel en al
- Er komt Niks uit zijn vingers
Wees specifiek
De kunst is om specifiek te zijn. Wat wilt u nu precies vertellen. In een aantal leerdoelen hebben we dit verder uitgewerkt.
Training communciatie en gesprekstechnieken
De training communciatie en gesprekstechnieken is erop gericht om duidelijk, helder en specifiek de boodschap over te brengen.
- Wat wil ik overbrengen?
- Hoe doe ik dat?
- Hoe maak ik mijn boodschap specifiek?